מערכת הדלקן של הרכב

תוכן עניינים:

מערכת הדלק היא מרכיב קריטי ברכב. היא אחראית על אספקת הדלק מהמיכל למנוע, שם הוא נשרף כדי להניע את הרכב. מערכת הדלק כוללת את כל הצינורות, השסתומים והמשאבות המעורבים באספקת הדלק למנוע ובסילוק הפליטות שלו. מנועי רכב משתמשים בארבעה סוגי דלק: בנזין, דיזל, גז טבעי ומימן. בנזין ודיזל הם שניהם דלקים מאובנים המייצרים פליטות מזיקות בעת שריפה. גז טבעי נשרף נקי יותר מבנזין או סולר אבל עדיין מייצר כמה גזים מזיקים בעת בעירה. למימן אין פליטות כאשר הוא משמש כמקור דלק לרכב, אך הוא אינו זמין באופן נרחב בשלב זה. הצעד הראשון בהבנת אופן פעולתו של מנוע המכונית הוא לבחון כיצד הוא מתדלק בבנזין או בדיזל.

מערכת הדלק של מכונית מורכבת מהחלקים הבאים:

  • מיכל דלק: המיכל ממוקם בדרך כלל בתא המטען או מתחת למכסה המנוע ומכיל בנזין.
  • משאבת דלק: המשאבה ממוקמת בדרך כלל ליד המיכל ומשאבת דלק למנוע.
  • מסנן דלק: המסנן מנקה דלק מלוכלך לפני שהוא מגיע למנוע.
  • קרבורטור או מערכת הזרקת דלק: מכשיר זה מערבב אוויר עם דלק לפני שהוא נכנס לצילינדרים של מנוע.
  • שסתום מצערת: מכשיר זה שולט בכמה אוויר וגז נכנסים לצילינדר בו זמנית.

מערכות הדלק במכוניות אחראיות על העברת הדלק מהמיכל למנוע. מערכת הדלק מורכבת ממשאבת דלק, מסנן, מיכל דלק ומנוע. המשאבה שולחת את הגז למנוע על ידי העברתו דרך המסנן ואל המיכל. מערכות דלק לרכב הן המערכות המספקות דלק למנוע של מכונית. הם נקראים גם "מערכת אספקת דלק" או "מערכת אספקת דלק". הסוג הנפוץ ביותר של מערכת דלק בשימוש במכוניות הוא קרבורטור, שמכניס אוויר ובנזין ומערבב אותם יחד לפני שהם נשלחים למנוע. קרבורטורים עובדים בצורה הטובה ביותר עם מנועי בנזין מכיוון שהם מערבבים אוויר ובנזין יחד לפני שהוא נכנס למנוע. זה שונה ממנועי דיזל, שבהם מכשיר מכני הנקרא "מדחס" כופה אוויר לתוך הצילינדרים של המנוע. מערכת הדלק היא רשת מורכבת של חלקים מחוברים המרכיבים את תהליך אספקת הדלק. השלב הראשון של התהליך הוא שאיבת בנזין או סוג אחר של דלק מהמיכל לקרבורטור. משם הוא מופץ לכל צילינדר במנוע.

למערכת הדלק שלושה מרכיבים עיקריים:

  •  מיכל דלק
  • משאבת דלק
  • קרבורטור

מערכות דלק לרכב הן המנגנונים המעבירים דלק מהמיכל למנוע. ללא מערכת דלק לרכב, מכונית תהיה חסרת תועלת. הסוג הנפוץ ביותר של מערכת דלק לרכב הוא הקרבורטור. הקרבורטור קולט אוויר ומערבב אותו עם בנזין כדי ליצור תערובת אידוי, שנמשכת לאחר מכן לתוך המנוע על ידי הוואקום שלו. לקרבורטור שלושה מרכיבים עיקריים: שסתום מצערת, סעפת יניקה וסעפת פליטה. שסתום המצערת מווסת את כמות האוויר הנכנסת למנוע בעוד סעפת היניקה קולטת אוויר מבחוץ ומערבבת אותו עם בנזין לפני שליחתו לצריבה במנוע. סעפת הפליטה משחררת גזים מושקעים לאטמוספירה לאחר שהם נשרפו במנוע.

רוצים לבדוק האם גם הרכב שלכם יכול לעבוד בשיטה של "דלקן" ביקרו באתר שלנו לקבלת מידע נוסף בכתובת mylpg.co.il